18/8/11

Reportatge al Periódico de Catalunya

El dilluns 11 d'agost sortia aquest reportatge sobre horts urbans al Periódico de Catalunya, on vaig col·laborar com a expert en el tema.

Mauricio Bernal, el periodista que va redactar el reportatge, es va posar en contacte amb mi per realitzar-me una sèrie de preguntes sobre el fenòmen dels horts urbans a Catalunya. Vaig complementar les respostes amb informació que he anat recollint des de l'estiu de 2008, primer formant equip amb dos companys de Vilafranca, i posteriorment, a partir de 2009, pel meu compte, cercant per la xarxa, visitant personalment horts urbans en diversos indrets del país, desenvolupant la meva pròpia experiència amb Lleure Agrari, entrevistant molts hortolans, escoltant les seves opinions i vivències, analitzant-les, i finalment teixint poc a poc una xarxa de coneguts amb qui anar intercanviant informació del tema.

L'article d'El Periódico és encapçalat per un titular provocador: l'ecologisme propicia una nova generació de pagesos urbans. És en realitat ecologisme el que explica el boom dels horts urbans? No resulta fàcil respondre aquesta pregunta. Per un costat, constatem que el moviment ecologista organitzat a Catalunya no s'ha implicat de forma decisiva en la proliferació del fenomen. En canvi, sí que és cert que hi ha molt d'ecologista en el cultiu d'un hort urbà. Sobretot en el seu caràcter ètic. En un posterior post penjaré la resposta que vaig donar per mail al periodista d'El Periódico, quan em va preguntar sobre el per què de la onada d'horts urbans. Es fa una pinzellada en la qüestió ètica.